Broadcast TV and free streaming

SBT’s offer of Video on Demand

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18568/cmc.v20i58.2796

Keywords:

video on demand, streaming, SBT, television

Abstract

This article aims to reflect upon the offer of VoD television, based on a case study of two free streaming platforms from the Brazilian TV channel SBT: the website SBT Vídeos and the YouTube channel SBT Online. We start with considerations about the advantages and risks of the free offer via YouTube. Next, we present a brief description of the two initiatives and their specificities, which point to different strategies, especially concerning modes of navigation, content distribution and user interaction.  Among the main results, we highlight the need for a critical look at digital content distribution strategies in the platform society and strategy adopted for the SBT Videos website as less interactive and more individualized, while the possibilities of interaction offered by YouTube for the SBT online channels allow greater interaction and collective experience

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Author Biographies

Clarice Greco, Programa de Pós-graduação em Comunicação da Universidade Paulista - UNIP

Professora do Programa de Pós-graduação em Comunicação da Universidade Paulista (UNIP). Doutora e mestre em Ciências da Comunicação pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA-USP). Co-coordenadora do Grupo de Estudos de Análise de Produtos Audiovisuais (GRUPA). 

Erick Borges Vieira, Programa de Pós-graduação em Comunicação da Universidade Paulista

Mestrando no Programa de Pós-graduação em Comunicação da Universidade Paulista (UNIP). Graduado pela Universidade Metodista de São Paulo em Rádio e TV e Multimídia, especialista em Criação de Imagens e Sons nos Meios Eletrônicos pela Universidade Senac. Email: erickcarioca@gmail.com 

Published

2023-08-30

How to Cite

Greco, C., & Borges Vieira, E. (2023). Broadcast TV and free streaming: SBT’s offer of Video on Demand. Comunicação Mídia E Consumo, 20(58). https://doi.org/10.18568/cmc.v20i58.2796

Issue

Section

Artigos