Imaginação, linguagem e consumo
DOI:
https://doi.org/10.18568/cmc.v4i10.99Abstract
Com base em um conto do livro Marcovaldo ou as estações da cidade (1973), do escritor Italo Calvino, podemos inferir uma série de entendimentos da literatura acerca do consumo compreendido neste texto pela visão heideggeriana, que sustenta ser o consumo uma necessidade ontológica. Palavras-chave: Consumo; imaginação; linguagem. ABSTRACT Based on a short story in the book Marcovaldo ou as estações da cidade (1973), by Italo Calvino, we can infer a series of understanding about consumption. We accept here Heiddegger’s point of view according to which consumption is an onthological necessity. Keywords: Consumption; imagination; language.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2008-09-25
How to Cite
Silva, G. (2008). Imaginação, linguagem e consumo. Comunicação Mídia E Consumo, 4(10), 56–69. https://doi.org/10.18568/cmc.v4i10.99
Issue
Section
Dossiê - Pensamento comunicacional latino-americano – desafios e perspectivas da des-ocidentalização no Sul Global
License
Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License that allows the work sharing with acknowledgment of authorship and initial publication in this magazine.