Changeable graphic design to hypermodern brands

Authors

  • Rudinei Kopp Universidade de Santa Cruz do Sul - USCS

DOI:

https://doi.org/10.18568/cmc.v12i34.925

Keywords:

Changeable graphic design, Brands, Hypermodernity

Abstract

In this article the logotypes of brands from the Norwegian University of Life Sciences, Nordkyn and MIT Media Lab are analyzed. These works reveal a new face of “changeable graphic design” (KOPP, 2002) and are identified as a moment characterized, by Gilles Lipovetsky term, as hypermodernity. The brands analyzed have shown the potentials and the risks that can be used to excitation of hyperconsumption and hyper-individuality.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Rudinei Kopp, Universidade de Santa Cruz do Sul - USCS

Dr. em Comunicação Social pela PUCRS e professor do Departamento de Comunicação Social da UNISC

References

BOMENY, M. H. W. O panorama do design gráfico contemporâneo: a construção, a desconstrução e a nova ordem. São Paulo: Senac, 2012.

CAUDURO, F. V. Design gráfico & pós-modernidade. Revista Famecos: mídia, cultura e tecnologia, n. 13, vol. 1, p. 127-139, dez. 2000.

CHARLES, S. Cartas sobre a hipermodernidade ou o hipermoderno explicado às crianças. São Paulo: Barcarolla, 2009.

GRUSZYNSKI, A. C. Design gráfico: do invisível ao ilegível. Rio de Janeiro: 2AB, 2000.

HOLLIS, R. Design gráfico: uma história concisa. São Paulo: Martins Fontes, 2000.

KOPP, R. Design gráfico cambiante. Santa Cruz do Sul: Edunisc, 2002.

LIPOVETSKY, G. A felicidade paradoxal: ensaio sobre a sociedade de hiperconsumo. São Paulo: Companhia das Letras, 2007.

LIPOVETSKY, G.; SERROY, J. A cultura-mundo: resposta a uma sociedade desorientada. São Paulo: Companhia das Letras, 2011.

LUPTON, E.; MILLER, A. Design, writing, research: writing on graphic design. Nova York: Phaidon, 1996.

MEGGS, P.; PURVIS, A. História do design gráfico. São Paulo: Cosac Naify, 2009.

NES, I. Dynamic identities: how to create a living brand. 2. ed. Amsterdã: BIS, 2013.

POYNOR, R. No more rules: graphic design and postmodernism. New Haven: Yale University Press, 2003.

Published

2015-08-28

How to Cite

Kopp, R. (2015). Changeable graphic design to hypermodern brands. Comunicação Mídia E Consumo, 12(34), 124–145. https://doi.org/10.18568/cmc.v12i34.925