The social construction of authorship of advertising films

Authors

  • Tatiana Güenaga Aneas Professora colaboradora do Programa de Pós-graduação em Comunicação da Universidade Federal de Sergipe.

DOI:

https://doi.org/10.18568/cmc.v15i42.1322

Keywords:

advertising film, advertising field, authorship

Abstract

This article examines authorship within the field of advertising film, considering the operating of institutions and professionals involved in the creation of these products: advertising agency, advertiser and production company. From a perspective based on the field theory (Bourdieu, 1996), and in dialogue with authors who discuss authorship in the field of cultural production, the work aims to establish theoretical and methodological premises to understand the positions of authorship in advertising films, and the benefits of incorporating this understanding into the analysis of this kind of audiovisual work.

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Author Biography

Tatiana Güenaga Aneas, Professora colaboradora do Programa de Pós-graduação em Comunicação da Universidade Federal de Sergipe.

Professora efetiva do Departamento de Comunicação Social da Universidade Federal de Sergipe. Colaboradora do Programa de Pós-graduação em Comunicação da UFS. Doutorado em Comunicação e Cultura Contemporâneas pelo Póscom/Universidade Federal da Bahia (2016). Mestre em Comunicação e Cultura Contemporâneas pela mesma instituição (2011). Especialista em Design de Comunicação Social pela Universidade Salvador (2009). Graduada em Comunicação Social com habilitação em Jornalismo pela Universidade Federal da Bhia (2007). Leciona disciplinas nas áreas de Criação Publicitária, Direção de Arte, Comunicação Visual, Estética e Semiótica. Desenvolve pesquisa na área de análise de materiais publicitários audiovisuais, nas suas dimensões poética, estética, estilística e autoral.

Published

2018-04-26

How to Cite

Aneas, T. G. (2018). The social construction of authorship of advertising films. Comunicação Mídia E Consumo, 15(42), 138–155. https://doi.org/10.18568/cmc.v15i42.1322