Uncanniness Management and Figures of Corporeity at the Age of the Aesthetics Capitalism

Authors

  • Frederico Feitoza Universidade Católica de Brasília, Programa de Pós-graduação em Comunicação, Departamento de Educação, Curso de Comunicação Social Publicidade e Propaganda.

DOI:

https://doi.org/10.18568/cmc.v14i40.1348

Keywords:

Uncanniness management, Aesthetic capitalism, Corporeity

Abstract

Drawing upon the articulation of two recently published works in Brazil: A estetização do mundo (Le esthétisation du Monde) by Gilles Lipovetsky and Jean Serroy (2015) and O circuito dos afetos, by Vladimir Safatle (2015), this paper aims to rise a discussion about what types of corporeities are being arranged accordingly to the major Neoliberal Political and Economic current demands. Therefore, we try to develop one specific problem: how our very capacity of uncanniness has been organized in this system?

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Author Biography

Frederico Feitoza, Universidade Católica de Brasília, Programa de Pós-graduação em Comunicação, Departamento de Educação, Curso de Comunicação Social Publicidade e Propaganda.

Doutor em Comunicação pela UFPE. Professor de Comunicação e Cultura da Universidade Católica de Brasília, onde participa de Grupo de Pesquisa em torno das relações entre Corporeidade e Virtualidade.

Published

2017-08-22

How to Cite

Feitoza, F. (2017). Uncanniness Management and Figures of Corporeity at the Age of the Aesthetics Capitalism. Comunicação Mídia E Consumo, 14(40), 10–24. https://doi.org/10.18568/cmc.v14i40.1348