O limbo da mídia: o gerenciamento da comunicação em tempos de crise
DOI:
https://doi.org/10.18568/cmc.v2i3.25Abstract
O gerenciamento de crises de comunicação, que envolvem governos, corporações e personalidades tornou-se, nos últimos anos, uma opção atraente para profissionais de comunicação advindos sobretudo do jornalismo. Este artigo procura demonstrar, com base no arcabouço teórico dos estudos de comunicação política e economia política da mídia, que o que está em jogo é uma mudança estrutural da esfera pública, com conseqüências não apenas para o mercado de comunicação, mas para o processo político e a cidadania. Palavras-chave: Gerenciamento de crise; esfera pública; comunica ção política; economia política da mídia. ABSTRACT Crisis management in communications, involving governments, corporations and individuals has become, in the last few years, an attractive option for communication professionals that come mostly from newsrooms. This article tries to show, based in the theoretical frameworks from political communications and political economy of the media, that what is at stake is a structural transformation of the public sphere, with consequences not only for the communications market, but for the political process and citizenship. Keywords: Crisis management; public sphere; political communications; political economy of the media.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2008-09-19
How to Cite
Muarrek, U. (2008). O limbo da mídia: o gerenciamento da comunicação em tempos de crise. Comunicação Mídia E Consumo, 2(3), 45–67. https://doi.org/10.18568/cmc.v2i3.25
Issue
Section
Dossiê - Pensamento comunicacional latino-americano – desafios e perspectivas da des-ocidentalização no Sul Global
License
Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License that allows the work sharing with acknowledgment of authorship and initial publication in this magazine.