Self-employed and connected professionals:

development of communication skills and presence in digital platforms

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18568/cmc.v20i58.2798

Keywords:

Digital Communication, online content production, Branding, Platformization of labour

Abstract

This essay explores the use of digital media by self-employed professionals to manage their brands online. Based on a literature review and observation of three empirical cases, we identify the communicational skills at play in this type of performance, contributing to a better understanding of the importance of communication (and communication skills) in a mediatized society.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Marcio Telles, Universidade Tuiuti do Paraná

Professor do Programa de Pós-Graduação em Comunicação e Linguagens da Universidade Tuiuti do Paraná

Luiza Carolina dos Santos, Universidade Estadual de Ponta Grossa

Luiza Carolina dos Santos - Pesquisadora de Pós-Doutorado da Universidade Tuiuti do Paraná e professora da Universidade Estadual de Ponta Grossa. Doutora em Comunicação e Informação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul, com estágios sanduíches na Universidade Goethe de  Frankfurt e na Universidade de Sussex. No artigo, foi responsável pelo desenho de pesquisa, coleta e  análise dos casos, redação e revisão do texto.

Published

2023-08-30

How to Cite

Telles, M., & dos Santos, L. C. (2023). Self-employed and connected professionals:: development of communication skills and presence in digital platforms. Comunicação Mídia E Consumo, 20(58). https://doi.org/10.18568/cmc.v20i58.2798

Issue

Section

Artigos