A publicidade em conexão com tecnologias e inovação

Análise de publicações especializadas de mercado

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18568/cmc.v20i59.2838

Keywords:

publicity, technology, innovation, market, communication

Abstract

Advertising as a professional activity is Surrounded by expectations and uncertainties about the future. Although the economic context is, by its essence, uncertain and ephemeral. There is an exceeding expectation on changes and the possible new paths for the sector players. In this context, the study starts with the question: what challenges does advertising face on ? And also, in a close future, in front of the technological evolution and the urgent necessity to innovate? With that being said, we aim to bring up and discuss the results derived from the investigation process based on the content reported by the main specialized online portals on the advertising marketing, in order to indicate how technological changes are linked to advertising and other adjacent terms, constituting a representation kind of the main experienced changes in this professional field.

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Author Biographies

Rodrigo Stéfani Correa

Doutor em Comunicação e Semiótica pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, atua como professor associado na Universidade Federal de Santa Maria (UFSM), onde aplica-se aos estudos e pesquisas em duas áreas distintas: processos criativos e estudos de mercado. Líder do grupo de pesquisa Com  - Publicidade Conectiva. Email: rodrigo.correa@ufsm.br Linha de pesquisa: Publicidade e Tecnologias Autor dos Livros Criação Publicitária e Propaganda Digital.

Janderle Rabaiolli, UFSM

Doutor em Comunicação. Professor do Departamento de Ciências da Comunicação da Universidade Federal de Santa Maria (UFSM), com atuação especialmente no curso de Comunicação Social - Publicidade e Propaganda. Coordenador do grupo de pesquisa COM - Publicidade Conectiva. Pesquisador do Observatório de Publicidade e Ética no Consumo (OPETIC). Linha de pesquisa: Estratégias comunicacionais, tecnologias e ética

Published

2023-12-29

How to Cite

Stéfani Correa, R., & Rabaiolli, J. (2023). A publicidade em conexão com tecnologias e inovação: Análise de publicações especializadas de mercado. Comunicação Mídia E Consumo, 20(59). https://doi.org/10.18568/cmc.v20i59.2838

Issue

Section

Artigos