Counterfeit and their museums: observation of the aesthetic categories of the pirate consumption

Authors

  • Eneus Trindade Barreto
  • Nicolás Llano Linares ECA - USP
  • Lívia de Souza Lívia de Souza

DOI:

https://doi.org/10.18568/cmc.v10i28.324

Keywords:

Consumption, Piracy, Counterfeiting, Communication, Museums

Abstract

This paper arises from discussions about consumption and piracy,
analyzing the role of counterfeit museums, and their paradoxes in the way they communicating the ambivalences of meaning e types of commercial piracy; based on Lipovetsky’s thought (2004; 2007), the articles illustrates the debate about consumption and piracy with 3 museum cases in Thailand, Italy and France.

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Author Biographies

Eneus Trindade Barreto

Professor Adjunto da Graduação em Publicidade e Propaganda e do Programa de Pós-Graduação em Ciências da Comunicação (PPGCOM) da Escola de Comunicações e Artes (ECA) da Universidade de São Paulo (USP). Pós-Doutor em Antropologia Visual pela Universidade Aberta de Portugal. Doutor e Mestre em Comunicação pela ECA/USP. Vice-Coordenador do Grupo de Estudos Semióticos em Comunicação, Cultura e Consumo (GESC3).

Nicolás Llano Linares, ECA - USP

Mestre em Ciências da Comunicação, USP-ECA. Membro do Grupo GESC³: Grupo de Estudos Semióticos em Comunicação, Cultura e Consumo;USP

Lívia de Souza, Lívia de Souza

Mestranda em Ciências da Comunicação pela ECA / USP. Membro do GESC3 – Grupo de Estudos Semióticos em Comunicação, Cultura e Consumo.

Published

2013-09-20

How to Cite

Barreto, E. T., Llano Linares, N., & de Souza, L. (2013). Counterfeit and their museums: observation of the aesthetic categories of the pirate consumption. Comunicação Mídia E Consumo, 10(28), 169–188. https://doi.org/10.18568/cmc.v10i28.324