Laurie Anderson e as apropriações estéticas da mídia e da tecnologia na arte da performance
DOI:
https://doi.org/10.18568/cmc.v2i4.42Abstract
O presente artigo discute a relação entre a arte, como processo criador, e a produção social de subjetividade no campo da experimentação estética e da comunicação. Com base em uma breve análise da produção da arte-performance da artista americana Laurie Anderson, tenta-se evidenciar as possibilidades propiciadas pelo encontro entre arte e tecnologia para a formação de processos de singularização dos modos de vida e de percepção da realidade, no contexto dos distintos elementos que formam a cultura e a comunicação contemporâneas. Palavras-chave: Comunicação; arte; tecnologia. ABSTRACT This paper discusses the relationship between art as a creative process and the collective production of subjectivity in the realm of aesthetic experimentation and communication. From a brief analysis of performance artist Laurie Anderson productions, we seek to show the possibilities offered by the articulation between art and technology to the formation of processes of singularization of modes of life and perception of reality, within the context of distinct elements which form contemporary culture and communication. Keywords: Communication; art; technologyDownloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2008-09-16
How to Cite
Gonçalves, F. (2008). Laurie Anderson e as apropriações estéticas da mídia e da tecnologia na arte da performance. Comunicação Mídia E Consumo, 2(4), 183–197. https://doi.org/10.18568/cmc.v2i4.42
Issue
Section
Artigos
License
Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License that allows the work sharing with acknowledgment of authorship and initial publication in this magazine.