Interaction Anchorages in Mediatized Groups: a quantiqualitative approach

Authors

  • Fernando Luiz Nobre Cavalcante Doutor em Estudos da Mídia e pesquisador associado ao pós-doutorado no Departamento de Linguística Aplicada da UNICAMP. http://orcid.org/0000-0003-2803-5291
  • Michael Manfred Hanke Livre-Docência em Ciências da Comunicação (1998, Essen, Alemanha) e Doutorado em Letras (1991, Dr. phil., Universidade de Essen). Professor do Programa de Pós-Graduação em Estudos da Mídia pela UFRN. http://orcid.org/0000-0001-6102-7328

DOI:

https://doi.org/10.18568/cmc.v17i49.2227

Keywords:

midiatização profunda, método quantiqualitativo, análise de WhatsApp, comunicação face a face, enquadramento temático

Abstract

This paper sets out a debate on the possibility of analyzing frames of relevance discussed by mediatized groups. It proposes an analytical model problematizing similarities between face to face communication and interaction into mediatized groups, based on the proposal of anchoring of interaction frames conceived by Erving Goffman. It launches a methodological proposal based on the understanding that the technical functionalities of the WhatsApp groups allow to identifying brackets for quantiqualitative analysis addressed to the fields of Communication Sciences and Media Studies.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Fernando Luiz Nobre Cavalcante, Doutor em Estudos da Mídia e pesquisador associado ao pós-doutorado no Departamento de Linguística Aplicada da UNICAMP.

PhD in Media Studies and researcher associated to the post-doctorate program in the Department of Applied Linguistics
at UNICAMP.

Michael Manfred Hanke, Livre-Docência em Ciências da Comunicação (1998, Essen, Alemanha) e Doutorado em Letras (1991, Dr. phil., Universidade de Essen). Professor do Programa de Pós-Graduação em Estudos da Mídia pela UFRN.

Professor in Communication Sciences (1998, Essen, Alemanha) and PhD in Languages (1991, Dr. phil., University of Essen).
Professor at the Graduate Program of Media Studies at UFRN.

Published

2020-11-17

How to Cite

Cavalcante, F. L. N., & Hanke, M. M. (2020). Interaction Anchorages in Mediatized Groups: a quantiqualitative approach. Comunicação Mídia E Consumo, 17(50), 536–558. https://doi.org/10.18568/cmc.v17i49.2227