Habits of contemporary newsreader
DOI:
https://doi.org/10.18568/cmc.v10i27.428Keywords:
News reader. Journalistic reading. Reception on the web.Abstract
This article presents the habits of the contemporary newsreaderraised by an empirical research of socio-cultural nature. Starting from thepresupposed argument that being a news reader implies mixing purposes,gestures, sensibilities and abilities of the digital and printed press, the research,supported above all on Martín-Barbero’s Mediation Theory, envisaged toidentify how these two formats cohabit and redraw people’s daily routine.Downloads
References
CÁCERES, L. J. G. Sabor a ti: metodología cualitativa en investigación social. Xalapa:
Universidad Veracruzana, 1997.
KNEWITZ, Anna Paula. A leitura jornalística na contemporaneidade: novas e velhas práticas
dos leitores de Zerohora.com. Porto Alegre: UFRGS, 2010. p. 251. Dissertação (Mestrado)
– Programa de Pós-Graduação em Comunicação e Informação, Universidade Federal do
Rio Grande do Sul, Porto Alegre, 2010.
KNEWITZ, Anna Paula; JACKS, Nilda. As Mediações como solo teórico para as negociações
entre tecnologia e cultura no âmbito da recepção. Trabalho apresentado ao X Congreso
ALAIC “Comunicación en Tiempos de Crisis”. Bogotá, 2010.
MARTÍN-BARBERO, J. Uma agenda para a mudança de século. In:__. Ofício de cartógrafo:
travessias latino-americanas da comunicação na cultura. São Paulo: Edições Loyola,
p. 257-303.
____________________. Pistas para entre-ver medios y mediaciones. Revista Anthropos,
n. 219, p. 43-48, abr./jun. 2008.
OROZCO, G. Comunicação social e mudança tecnológica: um cenário de múltiplos desordenamentos.
In: MORAES, D. (Org). Sociedade midiatizada. Rio de Janeiro: Mauad,
p. 33- 49.
PALACIOS, M. Jornalismo online, informação e memória: apontamentos para debate. 2002.
Disponível em: <http://www.facom.ufba.br/jol/pdf/2002_palacios_ informacaomemoria.
pdf>. Acesso em: 10 jan. 2009.
SANTAELLA, L. Linguagens Líquidas na Era da Mobilidade. São Paulo: Paulus, 2007. p. 468.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License that allows the work sharing with acknowledgment of authorship and initial publication in this magazine.