The imaginary world of children publicity

Authors

  • Maria Soberana Paiva Universidade do Estado do Rio Grande do Norte – UERN
  • Karlla Christine Araújo Souza Universidade do Estado do Rio Grande do Norte – UERN
  • Marcília Luzia Gomes da Costa Mendes Universidade do Estado do Rio Grande do Norte – UERN

DOI:

https://doi.org/10.18568/cmc.v11i32.625

Keywords:

Advertising, Imaginary, Childhood

Abstract

The present study aims to investigate the use of elements of the child’s imagination as persuasion tools of advertising. Thus, it was used as object
of analysis the television advertising for children in Frisco brand, which features Patati and Patatá clowns as protagonists, whereas publicity, by appropriating sedimented characters of imaginary, manages to build an affectionate and imaginary appeal, that inserts the child and family in a truly symbolic chain.

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Author Biographies

Maria Soberana Paiva, Universidade do Estado do Rio Grande do Norte – UERN

Mestranda em Ciências Sociais e Humanas na Universidade do Estado do Rio Grande do Norte – UERN

Karlla Christine Araújo Souza, Universidade do Estado do Rio Grande do Norte – UERN

Doutora em Sociologia pela Universidade Federal da Paraíba – UFPB. Professora do Programa de  Pós-graduação em Ciências Sociais e Humanas (PPGCISH) vinculada à linha de Pesquisa: Linguagens, Memória e Produção de Saberes da Universidade do Estado do Rio Grande do Norte – UERN,

Marcília Luzia Gomes da Costa Mendes, Universidade do Estado do Rio Grande do Norte – UERN

Doutora em Ciências Sociais pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte – UFRN. Professora adjunta do
Curso de Comunicação Social da Universidade do Estado do Rio Grande do Norte – UERN

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Meio eletrônico

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Published

2014-12-18

How to Cite

Paiva, M. S., Souza, K. C. A., & Mendes, M. L. G. da C. (2014). The imaginary world of children publicity. Comunicação Mídia E Consumo, 11(32), 73–92. https://doi.org/10.18568/cmc.v11i32.625

Issue

Section

Dossiê - Pensamento comunicacional latino-americano – desafios e perspectivas da des-ocidentalização no Sul Global