Female aging, consumption and self-expression. It’s granny (’s voice)!

Authors

  • Maria Luiza Martins de Mendonça Universidade Federal de Goiás – UFG
  • Ceiça Ferreira Universidade de Brasília – UnB

DOI:

https://doi.org/10.18568/cmc.v11i32.838

Keywords:

Aging, Consumption, Self expression, Audiovisual

Abstract

This article discusses feminine aging representation in Brazilian audiovisual productions, taking as example the TV series É a vovozinha! [It is granny!]. The choice of this TV series was due to the fact that it mixes reality and fiction and creates another kind of representation instead of giving voice or talk about the other, providing that this other, older women, talk about  themselves, their lives, and their relations with important aspects of life, such as consumption and self expression.

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Author Biographies

Maria Luiza Martins de Mendonça, Universidade Federal de Goiás – UFG

Doutora em Ciência da Comunicação pela USP. Professora do Programa de Mestrado em Comunicação da Universidade Federal de Goiás – UFG

Ceiça Ferreira, Universidade de Brasília – UnB

Doutoranda em Comunicação pela Universidade de Brasília – UnB

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Published

2014-12-18

How to Cite

Mendonça, M. L. M. de, & Ferreira, C. (2014). Female aging, consumption and self-expression. It’s granny (’s voice)!. Comunicação Mídia E Consumo, 11(32), 119–136. https://doi.org/10.18568/cmc.v11i32.838

Issue

Section

Dossiê - Pensamento comunicacional latino-americano – desafios e perspectivas da des-ocidentalização no Sul Global